Berlin'de EN AZ ne bulunur? Kedi :)

Blogtaki bütün yazılar boyunca Berlin'de en çok ne bulunur, ne var, neresi gezilir, nereye gidilir bunları yazdım.
Peki Berlin'de ne bulunmaz?
Berlin'de en az olan şey ne?

Bu konuda herkesin farklı keşifleri olabilir ama benim bu soruya cevabım: KEDİ

Özellikle Türkiye'den gidince bu durumu çok garipsedim, malum Türkiye'de her sokakta her apartman bahçesinde, her parkta ikamet eden birçok kedi var, neredeyse insan  kadar kedi nüfusumuz var.

Berlin'de 3 ay boyunca gördüğüm kedi sayısı: O (Yazı ile SIFIR)
Berlin'in her mahallesini, caddelerini, ara sokaklarını, parklarını, bahçelerini defalarca gezmeme rağmen bir tek kedi bile görmedim bu 3 ay boyunca. Orada bazı Almanlara ve Türklere bunu sorduğumda kedi severlerin sadece evlerinde beslediklerini, sokakta çok köpek olduğu için köpeklerle kedilerin anlaşamayacağını v.b söylediler. Kedi bu şehirde sokak hayvanı değil, sokaktaki canlı popülasyonuna kedi türü dahil değil. Kedileri çok seven birisi olarak bu duruma hem üzüldüm, hem şaşırdım.

Köpek:
Köpek konusuna gelince sokakta elinde köpek gezdiren çok kişi var gerçekten de. İrili ufaklı her tür köpek. Köpekleriyle metroya (U-Bahn, S-Bahn) binmeleri serbest. Metroya köpekler çok alışmış zaten, binip sakince bekliyorlar hatta ineceği durağa yaklaşırken durağı anlayıp sahibinden önce ayağa kalkan köpek bile gördüm.

Berlin'de gördüğüm ve satın aldığım tek kedi bu fotoğraftaki kedicik:
Steiff Alman oyuncak markası, bilenler bilir. Meşhur Teddy Bear'ı 1902 yılında üreterek olay yaratan firma 1880 yılında Margarete Steiff tarafından Almanya'da kurulmuş.. Bu kedi gibi bir çok peluş oyuncak var Steiff mağazalarında ve hepsi çok kaliteli görüntüye sahip. Benim gördüğüm yerler olarak Kadewe içerisinde oyuncak katında ve Kurfürstendamm caddesinde mağazası mevcut.